+381 32 55 90 411; +381 64 822 57 29

  • English
Google oglašavanje

Google oglašavanje

Google AdWords je Googlova platforma za oglašavanje koja vam omogućava da dodjete do novih klijenata i uvećate vaše poslovanje. Google svakog meseca obradi preko 100 milijardi pretraga, a AdWords vam omogućava da birate gde, kada i kome će se prikazivati vaša reklama, sami određujete visinu budžeta i pratite rezultate kampanje.


Šta je to Google AdWords?

Sa Google AdWords-om vaša reklama se prikazuje ljudima koji u tom trenutku traže reči i fraze relevantne sa vašim poslovanjem. Pored zauzimanja najboljih pozicija u pretrazi, Google oglasi se prikazuju u vidu banera u okviru Google multimedijalne mreže (Google Display Network). GDN obuhvata preko 2 miliona web sajtova širom sveta (65% od 200 najpopularnijih sajtova u svetu), među kojima su i YouTube, Blogger i Gmail. Dovoljno je reći da GDN dopire do 90% svih korisnika interneta i shvatićete potencijal ove mreže.

Šta je to Google AdWords?
Reklama se prikazuje u pretrazi
Klik na vaš oglas
Poseta vašem sajtu

Zašto baš Google AdWords?

Ovo su najbitnije prednosti koje izdvajaju AdWords od ostalih vidova oglašavanja:


Reklama u pretrazi

Prikaz oglasa samo korisnicima koji traže određene termine:

  • • Vaš oglas se prikazuje samo korisnicima koji traže određene reči i fraze relevantne sa vašim poslovanjem. Tako da oglase prikazujete ljudima u trenutku kada su spremni da izvrše kupovinu.
  • • Sami birate ključne reči i fraze, lokaciju i tip uređaja sa kojih se vrši pretraga, pol korisnika i njegov mesečni prihod.
  • • Ukoliko se odlučite za Google Display Network možete birati konkretne sajtove na kojima želite da se vaš baner prikazuje. GDN dopire do 90% svih korisnika interneta (Izvor: comScore).
Kontrola budžeta

Kontrola budžeta:

  • • Google koristi Cost-Per-Click (Cena Po Kliku) sistem, što znači da NE plaćate kad se vaš oglas prikaže već samo ukoliko korisnik klikne na njega i poseti vaš sajt. Ovo je jedan od glavnih razloga zašto AdWords ima najviši ROI (povraćaj investicije) od svih platformi za oglašavanje uključujući i tradicionale vidove oglašavanja.
  • • Sami odrečujete visinu mesečnog budžeta, a zahvaljujući Cost-Per-Click sistemu nema nepotrebnog rasipanja budžeta. Jednostavno samo podesite iznos koji ste spremni da platite svaki put kada neko klikne na vaš oglas.
  • • Ne postoji minimalan mesečni budžet, mada se preporučuje 5-10€ dnevno kako bi efekti kampanje bili odmah vidljivi
Merljivost rezultata i A/B testiranje

Merljivost rezultata i A/B testiranje

  • • Google vam pruža izveštaje u realnom vremenu. U svakom trenutku možete pratiti koliko je ljudi kliknulo na vaš oglas, koja ključna reč ih je dovela na vaš sajt, koji uređaj su koristili prilikom posete, kojim danima i u koje vreme imate najviše poseta i mnoge druge statističke podatke.
  • • Uz pomoć AdWords alata možete uporedo testirati više različitih oglasa i videti koji pruža bolje rezultate i na šta najbolje reaguje vaša ciljna grupa, i samim tim povećavate broj potencijalnih klijenata.

Kako AdWords funkcioniše?

Kako AdWords Aukcija funkcioniše
SVE POČINJE PRETRAGOM
Sve počinje pretragom

Kada neko izvrši pretragu Google prolazi kroz listu AdWords oglašivača i utvrđuje da li će doći do aukcije.

Tri koraka

Ukoliko jedan ili više oglašivača imaju ponudu za ključnu reč za koju je Google utvrdio da je relevantna sa pretragom, aukcija počinje.

Napomena: Ključna reč nije isto što i Google pretraga!
Jedna ključna reč može ući u aukciju za više različitih pretraga.

KOJE KLJUČNE REČI IZLAZE NA AUKCIJU?

Oglašivači biraju ključne reči za koje žele da pošalju ponudu, biraju koliko su spremni da plate i ključne reči povezuju sa svojim oglasima.Google zatim vaše ključne reči, za koje smatra da su najrelevantnijesa pretragom, ubacuje na aukciju sa maksimalnom ponudom koju ste spremni da platite i oglasom sa kojim ste ih spojili.

Napomena: Možete imati samo jednu ključnu reč po aukciji.

Ključne reči u pretrazi
KAKO GOOGLE ODREĐUJE KOJI OGLAS ĆE SE PRIKAZATI I GDE?

Kada vaša ključna reč uđe na aukciju, Google gleda dva osnovna parametra kako bi utvrdio poziciju vašeg oglasa: maksimalna ponuda i kvalitet oglasa.

Prikazivanje oglasa
AD RANK
Bracket notation

Najbolja kombinacija maksimalne ponude i kvaliteta oglasa dobija najbolju poziciju

=
CPC
Bracket notation CPC
x
KVALITET
OGLASA
Bracket notation Kvalitet oglasa
Ključna reč

MAX CPC X KVALITET OGLASA = AD RANK = POZICIJA

KAKO GOOGLE ODREĐUJE CENU OGLASA?

Napomena: Plaćate samo ukoliko korisnik klikne na oglas i poseti vaš sajt.



MAX
PONUDA
=
AD RANK OGLAŠIVAČA ISPOD VAS
/
KVALITET VAŠEG OGLASA
+
$0.01


Možete primetiti kako Oglašivač I, zahvaljujući velikom kvalitetu oglasa,
plaća manje bez obzira što ima bolju poziciju.

Svakog meseca se odigra nekoliko milijardi aukcija. Rezultati tih aukcija su sledeći:
* Korisnik pronalazi oglas koji je relevantan sa njegovom pretragom
* Oglašivač dolazi do potencijalnog kupca po najnižoj mogućoj ceni
* Google i oglašivač zarađuju novac, dok korisnik dobija željene informacije

DRUGE PREDNOSTI ADWORDS-a

Google Display Network Aukcije

Google Display Aukcije funkcionišu slično običnim Google aukcijama. Razlika je u tome što se oglasi prikazuju u vidu banera na sajtovima koji su Google partneri.


Relevantnost oglasa ne zavisi od pretrage korisnika već od teme sajta na kom se oglas prikazuje
Maksimalna ponuda se postavlja za grupu oglasa, a ne za pojedinačne ključne reči.
Takođe, možete odabrati plaćanje CPM sistemom, umesto CPC sistema kao kod običnih oglasa.

Alternativne Metode Plaćanja

Pored CPC sistema Google oglase možete plaćati i CPM ili CPA sistemom.


CPM sistem plaćanja:
za razliku od CPC sistema gde plaćamo po kliku na oglas, CPM sistem naplaćuje na svakih 1000 prikaza oglasa u Google mreži.
CPA sistem plaćanja:
kod CPA Googl-u plaćate tek kada korisnik koji je došao preko Google oglasa izvrši neku aktivnost na vašem sajtu. To recimo može biti prijava na Newsletter, kupovina u Online Shop-u itd.
Sve počinje pretragom